Forsiden

Sofie Karlstad

Add meg

Facebook

Kontakt


53

Jeg vil idag ta opp et tema som plager og irriterer meg veldig mye. Nemmelig kampanjene som vil ha "size 0" ut av markede, de mener det ikke er en strrelse og at det er usundt fordi folk nsker g ned i vekt for passe sine skinny jeans! HVA F***? Jeg er lav, jeg er ganske tynn, men spiser enormt mye. Jeg gr fra butikk til butikk for finne bukser/shortser som passer meg. Jeg fr ofte nye meg med en som nesten passer, i og med at strrelse 32 for damer s si ikke finnes lengere. Jeg m sy inn klr, aner dere hvor slitsomt det er? s si aldri g inn i en butikk og komme ut med noe som sitter som et skudd?






"Det er usundt vre for tynn" Ja det er usundt g slanke seg og ha spiseforstyrrelser, men det finnes jo tynne mennesker av natur? Jeg mener at skal de fjrne "size zero" S skal de pikade meg fjrne strrelser som xxxl ogs! For det er nemmelig ikke sundt vre sykelig overvektig heller, men noen er jo det? akkurat som at noen er tynne? det er vell noen som mener at vi som er s tynne kan g p barneavdelingen, eller i spessialbutikker? Men hvorfor skal vi forskjells behandles, hvorfor skal ikke vi ha det utvalget de midt imellom har? Jo fordi det er ikke sunnt vre tynn.






Jeg tror mange vil reagere, mange vil ikke frst hvordan jeg kan skrive dette. "buhu, stakkars deg som er tynn da" Det er ikke det jeg vil fram til, det er at argumentene mot fjrne den minste damestrrelsen er akkurat lik den med den strrste.

Hva synes dere?

wiie

01.08.2013 kl.16:51

<3
Tiffany Bieber❤

01.08.2013 kl.16:54

Enig med deg ass❤
girlygamer

01.08.2013 kl.16:55

<3
Ida Skulstad

01.08.2013 kl.16:57

Slutt grin, g i barneavd shopp, eller legg p deg.
sofiemk

01.08.2013 kl.16:58

Ida Skulstad: Hy forbrenning, kan ikke legge p meg.
Eva

01.08.2013 kl.17:01

helt enig med deg!
Ida Skulstad

01.08.2013 kl.17:03

Du kan trene deg strre!! Det hadde du kledd, jeg er helt sikker p at med riktig kosthold vil du klare legge p deg. Sier ikke du skal bli feit, det er ikke fint, for det er jeg tro meg det vil ingen vre!! Men, tror absolutt du kan g opp litt med riktig trening og kosthold.
Sara Lervoll

01.08.2013 kl.17:05

HELT ENIG!!!

Det er mye mer farlig vre kjempefeit enn vre naturlig tynn!!

Og kun ett ftall av de som er overvektige har en sykdom.. De fleste er sofaslitere som sitter spiser seg feit!!
Karoline Gundersen

01.08.2013 kl.17:06

Jeg skjnner p en mte hva du mener..

Men, det at du mener at str. XXXL skal fjernes ogs synes jeg er helt feil, jeg er selv ganske s stor, og jeg sliter med finne klr.. jeg er 17 r, og skulle nske jeg kunne hatt litt finere klr enn slike kjerring klr.. for det er slike butikker vi "feite" m g handle i.. ikke faen om vi kan stikke handle klr p cubus etc. S det med at de fjerner size zero er ikke en dritt klage over, for som du skreiv over her, du fr i hvertfall tak i klr som du kan sy inn, det gjr ikke vi! s ikke kom her klag fr du er stor sjl og ikke finner noe klr som passer!! ;)
Lea Madelene

01.08.2013 kl.17:07

Jeg er helt enig med deg! Jeg mener ogs at de som lager klrne burde dekke kundenes behov bedre. Bde de som er 32 og de som er xxxl burde ha steder de kan kjpe klr som passer kroppen deres perfekt.

01.08.2013 kl.17:13

Du ser ikke s tynn ut som du skal ha det til ...
Anastasia

01.08.2013 kl.17:17

Noen ganger s hjelper det ikke trene. Jeg er tynn, jeg trener, spiser mye, det skjer ingenting. Jeg fr litt muskler her og der men det er ikke noe fett p kroppen. Er helt enig med det du skriver her. Er utrolig frustrerende faktisk vre tynn av natur f s mye etter seg. Sliter selv med finne shorts og bukser som passer og m faktisk handle p barneavdeligen som ikke er noe skryte av egentlig.
Martine M

01.08.2013 kl.17:20

Ida Skulstad: Du m virkelig slenge med leppa overalt? er d ikke nok med din egen blogg? -_-

Er helt enig i det du skriver! Finnes folk som er slanke av natur men som kan stappe i seg uten legge p seg! :) Flott skrevet :D
Masternes

01.08.2013 kl.17:22

Kjre Ida Skulstad, du som kommenterer dette og tydeligvis er innom denne bloggen m da ha lest at Sofie virkelig prver. Men som du kanskje burde forst s er det ikke like lett for alle mennesker legge p seg. Men etter min mening og tydeligvis mange andre sin mening s har Sofie en helt fantastisk kropp. S jeg syns med dette at du og samt andre mennesker kan slutte spre s hinsides mange negative kommentarer og heller leve livet deres og ikke prve delegge andres!!
Sigrid Gulliksen

01.08.2013 kl.17:27

Enig med deg!
Helttilfeldigmamma

01.08.2013 kl.17:33

Har (hadde) nesten det samme problemet da magen (gravid) begynte ta for mye plass i de vanlige buksene mine, veldig lite utvalg av mindre gravidbukse str, men faktisk forbedret seg fra sist; da var det minste 36, men det var for det meste 40+ i butikkene. Denne gangen fant jeg 34, men igjen 40+ er den dominerende str og man m faktisk ta til takke med det man finner. Jeg er 158 cm, hadde jeg vrt str 40 s hadde jeg ikke vrt sunn. S ja, enig, viss de skal fjerne de minste str s fr de fjerne de strste og. Det finnes spesialbutikker som kun selger store strrelser, men pner en butikk som kun selger sm strrelser s blir det opprop om forskjellsbehandling og uetiske holdninger.
Diana.

01.08.2013 kl.17:37

Kan ikke si meg enig i dette. Ja, "size zero" moten br bli fjernet, men med det mener jeg at de skal slutte reklamere og putte det over alt slik at unge jenter og gutter ikke ender opp med spiseforstyrrelser. Noen gr opp i vekt nr dem er gravide og bruker derfor stor strrelse som xxl og f det fjernet blir ogs dumt. Du kan trene deg opp strre, handle i barneavdelingen (til tider ser jeg H&M ha akkurat like klr i barne som i voksen avdelingen omtrent) eller legge p deg og ikke sutre. Er ikke sunt vre ultra tynn, heller ikke vre smell feit, men noen er det og snn er det bare.
Tanja

01.08.2013 kl.17:47

Jeg er enig i det du skriver, Sofie. Skal de ha sm klr til forsvinne for at s mange blir sykelig tynne av det, kan de ogs fjerne xxxl strrelsene ogs for feite folk.. Er jo sykelig det ogs.

S vil jeg bare plassere denne her...

Nr en mann p 65 kan det, kan iallefall 18 ringer klare det! http://sarmadzia.blogspot.no/2012/06/sylvester-stallone-difference-between.html?m=1

01.08.2013 kl.17:59

alle kropper er forskjellige, selv om mange unge jenter faktiskt BER og NSKER og f en eller annen type spiseforstyrrelse for de fler seg "feite" om di ikke er size 0, noe som bare er helt obsurd. Det er lett og legge p seg, selv om man har hy forbrenning. delagt min forbrenning med og drikke alt fr mye te og klarer ikke og legge p meg mer, alt gr til puppene og rumpa mi, ikke spesielt gy nr jeg faktiskt VIL ha fett p kroppen min, selv er jeg en size 36/38 og vil ha mer fett p kroppen.

Om man har mer fett p kroppen og har strre kroppsbygning er man fremdeles fin, men om man er overvektig br man skjerpe seg selv om det er vanskelig samme med spiseforstyrrels akkuratt det samme. Men alle har en kropp, man bestemmer over den selv og size 0 er bare noe stort kdd mener n jeg da rett og slett. Vil gjerne fjerne size 0, ikke s mange n til dags som passer det. Jenter og slikt har jo fr stort press p seg og gjr feil og legger p seg mens noen klarer og delegge seg med og bli for tynn og size 0 klr blir for store for dem. Syntes alle br drite i vekt, kropp, strrelser og slikt og bare spise alt de vil, samme hva bare drite i kalorier, kropp, vekt, osv. Vekten viser noen tall, de har s lite betydning, kalorier har betydning om du er for overvektig og undervektig. Men som sagt, spis hva du enn fler for, drit i alt ang kroppspress, kalorier, vekt, osv. S idiotiskt innlegg, desverre. Min mening.

01.08.2013 kl.18:07

Du ser faktisk ikke s tynn ut! Det er ser bare ut som om du har helt vanlige lr og bare veldig smal midje! Og har du dysleksi? For du har kjempemange skrivefeil og det er utrolig irriterende!
Isabel

01.08.2013 kl.18:13

Du har store problemer med deg selv frken Skulstad.

Slank deg! Det virker som du har et stort behov for det, og beklager ordformuleringen, men nr

du nedverger p alt og alle, s har du tydeligvis et problem som m tas tak i!

Du ser veldig godt ut Sofie, og jeg kjenner fler som har samme problem som deg. Det

er ikke morsomt ha lav forbrenning, eller hy forbrenning.
Iris Angelica

01.08.2013 kl.18:40

Er man lav og slank og bruker sm strrelser, s er det ikke dermed sagt at en person er "for tynn". Noen kan vre ganske tynne og slanke uten at det blir for mye, men en annen er som er like hy og like slank kan se helt annerledes og da "for tynn" ut. Det er ikke sunt vre for tynn og heller ikke sykelig overvektig, og jeg skjnner at begge kategorier har vanskelig for finne klr. Det at de vil fjerne "size zero" blir litt feil, for jeg vet om mange som har samme problem som deg; de kan spise og spise, men legger ikke p seg. At de vil fjerne det har sikkert mye gjre med at mange kjeder og masse klr stortsett bare blir laget i slim-utgaver, og det blir jo ogs litt feil. Tenk, i en perfekt verden kunne vi alle ftt oss kule klr! Hehe.

Tenk om du hadde mtte gtt i barneavdelinger nr jeg var liten...n har de i det minste kule klr p barneavdelingen ogs - nr jeg var liten var det stort sett mer "barnslige" klr ;-P Hehe.
Mm

01.08.2013 kl.18:46

Du sg ikke s tynn ut i forhold til venninnene dine da? buksene sitter da kanskje litt for stramt? Er ogs veeeldig tynn, s skjnner hva du mener. Men har ikke noen bukser som sitter som de du har p deg?
Marie

01.08.2013 kl.19:25

Jeg synes det br vre klr i alle strrelser jeg! Til de som er supertynne og til de som er "normale", og de som er overvektige, og vel s det. ALLE har da for f.. rett til ha klr som passer?! Og ikke minst i en passende stil. Til de tynne er valget enten sy inn, lete i evigheter etter noe som passer, eller handle barneklr som ikke passer ens stil i det hele tatt (med mindre man liker kle seg stt eller barnlig), og til tykke er det som regel klr som man blir seende ut som en firkant i, eller kjerringklr, som jeg ser noen andre har skrevet. Jeg synes alle, uansett hvordan strrelse, skal ha rett til kunne kjpe klr som "er p mote", alts det man finner til de gjennomsnittlige i strrelse-personene.
scarlets

01.08.2013 kl.19:42

Utrolig bra skrevet og det burde vre strrelser til alle - bde de som er veldig tynne og veldig store - er det noe som er "normalt" n da?
Lionbyheart,Exhausted,sobril

01.08.2013 kl.19:53

Jeg har i allefall et problem for jeg er ikke helt 1.50 engang, jeg er kortvokst da veldig liten, s jeg m ha sm strrelser. Det er sant at det er for mange som slanker seg inn i alt for sm bukser, men da m de finne p en annen kampanje for stoppe dette. Ikke fjerne strrelser fra markede alle er bygd forskjellig.

01.08.2013 kl.20:28

Du er ikke s tynn?

01.08.2013 kl.20:33

Kjre sofie! va 44 kg i 2007 e 163 hy. Stort trivdes med vekta mi men fikk stadig hre fyy fan kor tynn du e se te f i d mat. I 2009 bynte med prendosilon la p m fra 44 kg te 90 kg p 3 mnd. Da fikk hre fyy fan kor feit og stygg du e nu m du fan m slanke d :) slit enda med overvekt pga av tablettene ga frusomme bivirkninger kun gtt ned ca 6 kg. Blir skikkelig sra nr noen ber m slanke m da s inderlig godt vet at e overvektig. St p sofie du e ei skikkelig fin pia. Klm fra x svigermor

01.08.2013 kl.21:18

fyfaen s jveli eni!!!!!!
Marie

01.08.2013 kl.21:32

Men folk som bruker xxxl kan jo sikkert f seg til en "trygg vekt" fordi det vre s stor er farlig for helsa. Og nr man hvis man er tynn naturlig, s har man hy forbrenning og det kan man ikke gjre noe med, uansett hvor mye jeg spiser s blir jeg ikke strre eller legger p meg, s det sug nr INGENTING passer perfekt, alle shortser er for stor i midjen...
Oda

02.08.2013 kl.00:04

TAKK sofie for at det er noen med hjerner her i verden, kunne ikke blitt mer enig i dette! Er ogs tynn, men er jo faen ikke noe bedre vre xxxl? Om en jente i str xxl legger ut bikinibilder, s fr den bare ros, om en tynn jente legger ut et bikinibilder, kommer det flest av slike "legg p deg" "du ser ikke sunn ut" "sj s tynn du er".. 100% enig med deg, st p videre!

02.08.2013 kl.01:01

de selger jo bare xxxxxxl i spesialbutikker ogs da....
Monica

02.08.2013 kl.10:41

Til Oda over her: Som du kanskje ikke skjnner, s er kroppsidealet idag tynn/fit. Det er derfor mange snne "strre jenter" fr mer oppmerksomhet av legge ut et bikinibilde, fordi kroppsidealet er ikke vre stor, men vre tynn eller fit. Jeg sier ikke at tynne jenter fortjener slike kommentarer, tvert imot.

Jeg syns kroppspresset idag er faen med helt latterlig, fyfaen mye fokus det skal vre p kropp den dag idag.
Mm

02.08.2013 kl.11:45

Enig Marie! Sykt press!!!
Stine

02.08.2013 kl.14:12

Enig med det du skriver.. Men de tynne m da vell kunne trene seg litt kraftigere akkurat som de overvektige m trene for ta av seg noen kilo.

Begynn tren hardt s skal du se at det blir bedre. Med rett trening og kosthold tror jeg bde de tynne og de overvektige kan bli fornyd.

Syns forresten du har en veldig fin kropp!

02.08.2013 kl.15:16

helt enig! bedre vr naturlig tynn en 100 kilo overvektig :) nei til xxl!!

02.08.2013 kl.15:25

ida : f hodet ut av rva
Marianne

02.08.2013 kl.19:18

Enig, er ikke vr feil at vi er tynne, har hy forbrenning og ikke gr opp i vekt..
Kokainkongen

03.08.2013 kl.00:23

Jeg synes ikke synd p feite folk i det hele tatt. De burde lfte sin feite rv begynne trene og spise sunt. Det er bare deres skyld at de er feite og overvektige, som vil bare ende opp med d av ulike livsstilsykdommer. Jrgen Foss er det verste eksemplet p overvektige. Han skylder p staten at han er s feit. Hva med ta ansvar over egen kropp og helse, istedenfor dytte problemene p andre?

Og FYI, du spiser ikke veldig mye. Spiser du mye burde du vre feit eller av normal kroppsbygning. Og ikke si at du har hy forbrenning, fordi hy forbrenning er en indikasjon p kreft. Og kreft vil du ikke ha, right?
Maren

03.08.2013 kl.00:37

Det du skriver er helt riktig! det er ikke stygt vre naturlig tynn, s hvorfor skal de da ta vekk strrelser for dem?

Og drit i det folk skriver her om at du ikke ser s tynn ut, du ser fin ut, og er absolutt ikke stor!!

S bare lev livet ditt slik du vil, tren/ikke tren, spis sunt/usunt, ditt liv og din kropp:)
Marion

03.08.2013 kl.12:35

Alts, nr det komme til hvilke strrelser som finnes i butikkene er det bare slik at butikkene lager klr i den strrelsen markedet vil ha. Dersom det er mange som kjper xxl og oppover, vil produsenten produsere det. Dersom mange ber om xxs vil produsenten produsere det. Det er ingen som kan bestemme hvilke strrelser som blir produsert. (da kan jo bare butikkene mrke klr som xs nr de egentlig hadde passet en xxs, for at markedet skal kjpe det.) De strrelsene som finnes i vanlige kjedebutikker er de strrelsene flest bruker. dersom de for eksempel fr inn eb vinter jakke i xs-xl vil de s klart ha flest i s, m, og l, fordi det er flest som kjper disse strrelsene.
Cecilie

03.08.2013 kl.17:07

Lettere for de super tynne kanskje g i barneavdelinga, eller prve f litt mer p kroppen, enn att kanskje en kraftig persjon m g i for sm klr ell lage selv.

04.08.2013 kl.01:27

Det er ikke normalt vre feit. Jeg beklager til de som er det, men det er faktisk ikke normalt, det blir bare flere og flere som blir feitere og feitere. Det fles noen ganger som om det faktisk er flere folk som er litt overvektig enn de som faktisk har en sunn vekt. Hvis jeg gr i byen, s ser jeg flere feite folk enn tynne. Fr var det slik at folk ble mobbet hvis de var feite, n er det ikke slik lenger fordi det er flest folk som er feit. Jeg sier ikke at jeg sttter mobbing, eller at alle er feite, jeg sier bare at foreldre og folk flest burde begynne tenke p hva de spiser i stedet for klage over strrelsene til de som faktisk er tynne.
Elise

04.08.2013 kl.13:26

Er s enig med deg Sofie!! Jeg er selv utrolig tynn, 48 kilo og 169cm hy men jeg kan da ikke for det? Jeg er fdt naturlig tynn og har utrolig hy forbrenning. Og til dere som sier att vi enten m legge p oss eller g handle i barneavdelingen? Hvafaen? Legge p oss? Tror dere det er s lett nr det vi tynne spiser brenner opp i det sekundet vi svelger det. nei jeg har ikke mulighet til og handle i barneavdelingen fordi buksene der er alt alt for korte for meg. Hvis de skal fjerne de minste strrelsene s skal de faen meg fjerne de strste ogs. Det er ikke sunt og vre tykk, men heller ikke for tynn.
Katharina

05.08.2013 kl.01:37

hahaha lol
billa

05.08.2013 kl.02:20

Jeg skjnner ikke helt hvordan du kan vre strl 32. Ja, du er veldig slank, men du er absolutt ikke SKINNY, det er ingen bein som stikker ut eller noen ting. Du ser ut til ha en normal fettprosent. du har former og ser rett og slett helt normal ut. Det er svrt f som faktisk passer inn i strl 32. Da tenker jeg p de fra 16-17 r og oppover. Man skal VIRKELIG vre ekstremt slank hvis man er strl 32 fra naturens side.

Jeg ser ikke problemet ditt, serist.
sofiemk

05.08.2013 kl.11:50

billa: Men du har sikkert ikke mtt meg heller :) Er beina mine som er tynn!
Ida

05.08.2013 kl.12:29

Herrefred, skjemmes litt over at jeg kommenter her i det hele tatt, MEN; str 32 er ikke ''size 0''. Strrelse 30 er ''size 0'', s har vi det p det klare iallefall.

Ellers er du slank, men du har bredere hofter enn mange andre jenter, noe som gjr at en bukse i str 32 vil vre farlig trang p deg. Men who cares, s lenge du fr lage et innlegg om hvor forferdelig det er vre like tynn som deg. Nr skal jenter som deg forst at alle mennesker med bittelitt sosial intelligens og vett i hodet skjnner at du legger ut slike innlegg kun for fisking av kommentarer? *vrsgod, her fikk du en til!
Marie

05.08.2013 kl.14:14

Jeg er skjnner poenget ditt, og er enig i at det burde finnes strl for oss som er naturlig lave og tynne ogs. Men du kunne kanskje vinklet innlegget p en litt annen mte? blir vanskelig f med seg det du prver f frem nr du skriver p en snn sint og litt usaklig mte... bare min mening, men bra at du tar opp snt p bloggen:):) fins jo feks. maaaange butikker rundt om i landet for de som bruker "plus-size", men jeg har aldri i Norge sett en butikk for "mini-size". Er selv 17 r og lei av mtte sy inn klr og g i barneavdelinger for finne klr som sitter godt p.. de som ikke har dette problemet syns sikkert kommentaren min er dritteit og at innlegget ditt er "skryteinnlegg", men whatever
Helene

05.08.2013 kl.23:52

Helt fuckings enig. er fdt tynn, og har alltid slitt med finne bukser/shorts som liker fordi er for tynn. er n 15 r og har fortsatt samme problemet. ikke alle som er tynn har spiseforstyrrelser osv.. mange er faktisk fdt snn. latterlig at man m g opp i vekt for passe i klr man liker, og for slippe g p barneavdelinga. Det e s jvlig tungt, har prvd g opp i vekt i tre r, og har gitt opp mange gang, mener at det m vre minst like vanskelig som g ned i vekt. Det e s sykt mange som ikke skjnner det. har ikke valgt det her sjl, og vil ikke vre spinkel. helt undvendig at man skal straffes for at man e for tynn, og for vre et menneske.

07.08.2013 kl.22:52

Size 0 er ikke 32..

08.08.2013 kl.20:21

sjnner ikke helt hva du snakker om ass, du sitter lagen en blogg som du legger ut bilder av deg i underty mens du sitter klager for at du er for tynn? hva faen snakker du om? du vet like godt som jeg at du er jvelig fornyd med kroppen din. du hadde aldri hatt denne bloggen vis du ikke var fornyd med kroppen din. btw du er sykt smud bare en mening.

08.08.2013 kl.20:25

og at man skal fjerne strelse xxl er idiotisk ... en som er strelse 0 kan bruker strre klr men en som er xxl kan ikke bruke mindre klre s skal de som er xxl bare slutte bruke klr da? helt idiotisk artikkel sprr du meg.

Skriv en kommentar



hits